به گزارش مشرق، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درباره وضعیت اتوبوسها در پایتخت با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال اظهار داشت: هر ساله یک ماه و نیم مانده به آغاز نوروز ظرفیت همه خطهای اتوبوس به ویژه خطوطی که منتهی به مراکز خرید و بازار میشود کاملا تکمیل است و ما تلاش میکنیم اتوبوسهای داخل تعمیرگاه را سریعتر تعمیر و آنها را به خطوط اضافه کنیم.
بیشتر بخوانید:
آخرین جزئیات از افزایش کرایه اتوبوسها
چه رانتی در واردات ۱۵۰۰ اتوبوس خارجی به کشور وجود دارد؟
وی افزود: اتوبوسها مربوط به دو بخش خصوصی و شهرداری است که بخش خصوصی ممکن است برای تعمیر اتوبوسهایش اصلا به تعمیرگاههای زیر مجموعه ما مراجعه نکند ولی در بخش مربوط به شهرداری که همان اتوبوسهای بی آر تی است به دلیل بالا بودن تقاضای سفر تلاشمان نماندن اتوبوس در فاصله طولانی در تعمیرگاهها است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه روزانه حدود هزار دستگاه بی آر تی در پایتخت فعال است، گفت: روزهایی که ترافیک کمتر است، این آمار حدود ۲۰۰ دستگاه کمتر بوده ولی در روزهای پایانی سال حتی از سایر خطوط هم در مسیرهای بی آر تی تزریق خواهیم داشت.
ترفع در پاسخ به این سوال که وعده دولت جهت کمک به اتوبوسرانی و خرید اتوبوسهای جدید به کجا رسید، گفت: از سال ۸۹ وعده دولت تاکنون در حد قول بوده و محقق نشده است، ولی تا پایان سال به همت شهرداری چند خطوط مینی بوس و اتوبوس در پایتخت راهاندازی میشود.